Alisa Turner

0
202

De eerste worshipCD van Alisa Turner met zes nummers is in Nederland verschenen onder haar eigen naam. In de VS zijn er al meerdere CDs van haar verschenen. Alisa’s liederen gaan over de werkelijkheid van het leven van christenen. Dat leven gaat zeker niet steeds over rozen, kent lijden, pijn, hoop en verlossing. De wereld zoekt echter om voortdurend in de geneugten van het leven te verblijven. Gelovigen verkiezen om het verdriet en de ellende niet te mijden en het zelfs op te zoeken, want ze zoeken God. Alisa zingt met passie en kwetsbaarheid, maar ook met vertrouwen en geestelijke kracht. Sommige van haar liedteksten komen van de met een Grammy award genomineerde schrijver Michael Farren.

De liederen getuigen over haar leven. Op jonge leeftijd werd bij haar de ziekte van Lyme ontdekt. Na zes jaar in een ziekenhuisbed te hebben doorgebracht is ze er gelukkig redelijk goed van hersteld. De doktoren hadden haar wel de diagnose gegeven dat ze geen kinderen zou kunnen krijgen. Toen ze later trouwden was dit een gegeven. Toch werd ze zwanger. Maar nadat hun kindje was geboren leefde het maar enige tijd (71 minuten!). Het is een groot verdriet als ouders hun eigen kind moeten begraven…

De nummers worden uitgevoerd door drum, synthesizer, piano en background vocals. Alisa’s zang lijkt wat op dat van Leslie Anne Jordan (All Sons & Daughters), maar haar gevoelige stem heeft ook een country-style geluid met een tikje Iers.

Het openingsnummer ‘Lift My Eyes’ is een rocknummer geïnspireerd op Psalm 121 en gaat over de strijd die gelovigen kunnen hebben met (Gods) vijanden. In ‘Not even now’ getuigt ze dat, ondanks dat in de wereld allerlei schokkende gebeurtenissen plaatsvinden of zullen gebeuren, God zelfs dan niet verandert. Een heel mooi nummer. ‘More than gonna make it’ stelt dat God, ondanks verlies, garant staat voor het leven van een gelovige. Uit moeilijke tijden van gelovigen blijkt dat. De wereld kan hen dat niet afnemen. In ‘My prayer for you’ bidt Alisa de hoorders toe dat zij steun mogen vinden in God. Ook al gaan ze door een vuur. ‘As it is in Heaven’ is een rocknummer waarin de gedachten op de hemel worden gericht. Het is geïnspireerd op het gebed dat de Heer Zijn discipelen voorhield (Mt 6:10). In Gods Koninkrijk buigt ziekte en pijn, want Hij regeert. Dat is al deels op aarde zo, maar zal eens volledig vervuld worden. Gods Koninkrijk komt. Een heel mooi lied. Het laatste nummer ‘Psalm 13’ is een gebed tot God waarin Alisa stelt dat ze soms geen antwoord van God krijgt. Toch zal ze God vertrouwen, want Hij is zo goed geweest voor haar in het verleden. Het is een rustig lied alleen begeleidt door piano. Waarschijnlijk het beste nummer van de CD.

Dit is een mooie, inspirerende, rustige, bemoedigende CD. Het geeft de Bijbel, dus geloofsstrijd blijft niet onbenoemd. Een aanrader.

Alisa Turner
Integrity Music, 2017