Het heftige verhaal van Queen P

0
400

‘Welke foute keuzes ik ook maakte, God heeft mij altijd gered’
Queen P schrijft haar heftige levensverhaal op in bijzonder boek.

Vaak heeft Petra Pelties, beter bekend als Queen P, haar verhaal gedaan over de ene nacht. In die nacht stak haar ex haar neer terwijl ze zwanger was van haar derde kind. Het is de nacht waarin Petra door God werd gered van de dood. “Ik heb verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, maar God is er altijd geweest. Hij heeft mij gered, veel vaker dan alleen in die nacht. Daarvan wil ik getuigen, dat heb ik God ook beloofd.” Haar bijzondere en heftige levensverhaal is nu opgetekend in een boek dat de krachtige titel ‘Queen P’ heeft meegekregen. “Zelfs goede vrienden zullen nieuwe dingen erin ontdekken. Het is nu de tijd om het hele verhaal te vertellen. Niet om mijzelf op een voetstuk te plaatsen, maar om God te verheerlijken.”

Petra vertelt dat ze al langere tijd met de gedachte speelde om een boek te schrijven over haar leven. “Waar ik kom, ik getuig van het feit dat God mij gered heeft van de dood. En als Hij mij heeft gered, wil Hij ook jou redden. Dat is mijn boodschap, altijd weer. Ik getuig daarvan of ik nu een rapconcert geef in een cafeetje, mijn verhaal doe in een kerk of op de televisie. Altijd zijn mensen geraakt door mijn verhaal. Willen ze ook meer horen. Ik wilde bovendien ook iets tastbaars hebben. Zo van: als je mijn hele verhaal wil lezen, kun je dit boek lezen.”

Rode draad
Petra nam ondernam zelf geen actie om een boek te maken, maar haar gitarist Frank Bouman wist van haar wens en via/via nam uitgeverij Kok contact met haar op. Zij brachten haar in contact met de thrillerschrijfster Linda Bruins Slot die ook in haar woonplaats Enschede woont. Petra doet haar verhaal, Linda schrijft het mooi op. “Ik zie door het boek de rode draad in mijn leven die ik nooit zo heb gezien. Welke keuzes ik ook maakte, God was er en Hij hield van mij. Hij heeft mij zo vaak gered terwijl ik oog en oog met de dood stond. In het boek vertel ik mijn levensverhaal vanaf het begin. Mijn start was al moeilijk: ik ben geboren met een spoedkeizersnee. Het was kantje boord of ik het zou redden. De dood speelt sowieso een belangrijke rol in het boek. Ik heb een aantal keer voor de dood gestaan. Niet alleen in de nacht waarin mijn ex mij neerstak en God ervoor zorgde dat hij niets meer kon doen. Na de bevalling van mijn oudste dochter kreeg ik bloedingen en kwam ik in het ziekenhuis te liggen. Het ging slecht met mij en ik dacht dat ik dood zou gaan. Ik vond ook dat ik dat had verdiend. Ik had een kind gekregen buiten het huwelijk. Ik zag het als Gods straf. Ik bad tot God of Hij mij wilde sparen en ik beloofde dat ik Hem vervolgens zou zoeken. Ik werd beter en ging ook weer naar de kerk. Naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk durfde ik niet meer, maar ik vond een gospelkerk. Ik had echt spijt van mijn gedrag, toch maakte ik ook daarna foute keuzes. Kijk, in die bewuste nacht dacht ik echt dat ik dood zou gaan. Waarom zou God mij weer redden? Ik had zoveel fout gedaan. Toch deed Hij het. Ja, ik heb echt ontdekt hoe liefdevol en genadig God is.”

Hele verhaal
Petra vertelt dat in het boek dingen staan die ook goede vrienden nog niet weten. “Mijn eerste ex was een drugsbaron. Als jong meisje rapte ik en ik kwam ik in die scene terecht. Als zestien-, zeventienjarig meisje zag ik al enorme bergen coke liggen. Daar ontmoette ik ook mijn eerste man. Ik dacht eerst dat het een lieve asielzoeker was, maar het bleek een harde crimineel uit Frankrijk te zijn. Maar ik was verliefd en als ik dat ben ga ik er helemaal voor. En toen ik zwanger van hem was, kon en durfde ik helemaal niet meer bij hem weg. Hij heeft vierenhalf jaar in de bak gezeten en ook toen heb ik hem trouw met mijn dochter Faith bezocht. Maar waarvoor hij heeft gezeten, dat weten echt weinig mensen. Dat vertel ik wel in het boek. Ik heb het daar ook met Faith over gehad, zij is bijna achttien nu. Mijn dochter vindt dat ik het moet vertellen. ‘Dit is de kans om het hele verhaal te vertellen. Dat heb je ook aan God beloofd. Vertel dan eerlijk alles’, zei zij tegen me. Dat was voor mij de bevestiging. Ik heb wel drie kinderen. Naast Faith ook Miracle en Joy. Het boek gaat ook over hen. De veiligheid van mijn kinderen gaat boven alles. Wat de mensen van mij vinden maakt mij weinig uit. In het boek vertel ik ook dat ik de banden van de auto van mijn ex heb lek gestoken en dat ik met een pistool heb lopen zwaaien. Een leeg pistool, maar toch. Ik deed dat uit boosheid en verdriet, niet omdat ik een slecht mens ben. Maar ik ben niet altijd het keurige nette meisje. Ik wil dat zeker laten zien in het boek.”

Rap
Bij Petra gaat het vaak om haar heftige verhaal, en minder over haar carrière als rapartiest. “Mijn carrière heeft zeker een plaats in het boek. Over hoe God ook daar mij geholpen heeft en bijvoorbeeld Kurtis Blow (een bekende Amerikaanse rapper, red.) op mijn pad heeft gebracht. Mijn droom is nog altijd om een eigen cd uit te brengen. Maar ik wil dat met de juiste mensen en platenlabel doen. Als dat voor elkaar is, kan het snel gaan. Daar ben ik van overtuigd.”

Niets is onmogelijk
Voor Petra is het ook een soort afsluiting nu ze haar hele verhaal heeft verteld. “Ik hoop ook dat het nu meer over de muziek zal gaan, al is de muziek onlosmakelijk verbonden met mijn verhaal en vooral mijn boodschap dat God redt. Dat wil ik juist ook jonge tienermeisjes vertellen. Ook al maak je foute keuzes, God houdt wel van jou en je kunt altijd bij Hem terecht. Ik heb al jaren een vriendin uit een zigeunerfamilie. Zij wilde echt helemaal niets van het geloof weten. Haar vader lag vorig jaar op sterven. ‘Laat me alsjeblieft voor hem bidden’, vroeg ik haar. ‘Vraag hem in elk geval of het mag’. Uiteindelijk mocht dat wel en ik heb voor hem gebeden. Hij heeft nog vijf maanden mogen leven en is tot geloof gekomen. En niet alleen hij, maar de hele familie waaronder mijn vriendin. Ik had echt gedacht dat zij nooit tot geloof zou komen. Zo zie je maar hoe God werkt. Voor Hem is niets onmogelijk. Dit is de boodschap die ik breng: in mijn muziek, in mijn boek. En hopelijk ook in een film. Want dat is mijn droom: dat de hele wereld mijn verhaal kan zien, niet om mijzelf maar om God te verheerlijken. Want dat heb ik Hem beloofd.”

Het boek ‘Queen P’ verschijnt in mei bij uitgeverij Kok. ISBN:9789043526364 | 160 pagina’s | Paperback / softback | €16,99.