Hoe was je dag-boek

0
238

Sinds een paar weken ligt er in de christelijke boekwinkel een nieuw invuldagboek in de schappen. Het ‘Hoe was je dag-boek’ van Marjolein Feenstra werd eind juni feestelijk gepresenteerd in haar woonplaats Leeuwarden. Voor de 32-jarige moeder van twee jonge kinderen is het een droom die uitkomt.

Door Conny Vos

Het ‘Hoe was je dag-boek’ voegt zeker wat toe aan alle andere dagboeken die er al te koop zijn. In het vierkante boekwerk met handige ringband is ruimte om zestig dagen in te vullen. Dat hoeft niet strak op volgorde, want bovenaan kan de datum zelf worden ingevuld. De bladzijde begint elke dag met dezelfde vraag ‘Hoe was je dag?’. Daarna volgen hele originele vragen zoals ‘Van welke mug maakte jij vandaag een olifant?’.

Het is heel duidelijk een christelijk dagboek, want op vrijwel elke bladzijde staat een citaat uit bijvoorbeeld een Opwekkingslied of een Bijbeltekst om bij stil te staan en over na te denken. Marjolein stimuleert Bijbellezen en gebed door haar opdrachten. Daarnaast zijn er luchtigere opdrachten zoals het maken van een collage van de inhoud van de handtas of het maken van lijstjes, die dan weer gedeeld kunnen worden met andere lezers via de sociale media.

Doordat de opdrachten zijn omkaderd wordt de inhoud gestuurd. Er past geen uitgebreid verslag van de dag, maar een korte samenvatting van gebeurtenissen. Voor de ervaren dagboekschrijver is er waarschijnlijk te weinig ruimte, maar voor beginners is het een handig hulpmiddel om op gang te komen. De vormgeving is overzichtelijk en rustig. De vragen en tekstlijntjes zijn in een zachtgroene kleur gedrukt. Andere kleuren kunnen zelf worden toegevoegd met foto’s en het inkleuren van een kleurplaat uit Kleur de Psalmen. Achter in het dagboek wordt nog een leuk stickervel aangeboden.

Het ‘Hoe was je dag-boek’ van Marjolein Feenstra is een origineel invuldagboek voor (jonge) vrouwen om aan het eind van een drukke dag even tijd te nemen om te reflecteren. Het is te gebruiken om creatief bezig te zijn, zorgen los te laten, herinneringen te koesteren en het is leuk om de dagelijkse gebeurtenissen later weer terug te lezen.

Hoe was je dag-boek
Marjolein Feenstra
Uitgeverij Kok (Puur!)