Je bent geliefd

0
247

Dit boek van Bobby Schuller is één van de beste boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb. Hoeveel mensen leven hun leven niet met het idee dat ze zijn wat ze doen, dat ze zijn wat ze hebben of dat ze zijn wat anderen van hen denken. Deze leugens kunnen je leven beheersen.

Door Rineke Peterson

Zelfs veel christenen leven vaak onbewust nog vanuit deze leugens. Als jij bijvoorbeeld iedere zondag de wet voorgelezen krijgt, kun je maar zo de gedachte hebben dat God pas van je houdt als je je houdt aan zijn regels. Maar God houdt van jou ongeacht wat je doet. Het focussen op regels maakt dat de regels je leven gaan beheersen en in plaats van heiliger te leven, kom je in een kramp terecht en ben je niet in staat je over te geven aan Gods onvoorwaardelijke liefde. Jezus is voor ons gestorven toen wij nog zondaren waren. Dat is het bewijs van Zijn liefde voor ons. En niks van wat wij doen of laten kan daar iets aan veranderen. Dat is de kern van dit boek.

Met hele mooie voorbeelden werkt Bobby Schuller dit thema uit. Zijn schrijfstijl is heel persoonlijk en tegelijk zonder veroordeling. Iedereen heeft in zijn leven wel een terrein waarin hij niet helemaal vrij is. Bijna altijd is de oplossing terug te voeren op deze regel: Je bent Zijn geliefde kind. Hoe meer je daarvan doordrongen raakt, hoe vrijer je wordt en hoe meer je in staat zult zijn te leven zoals God dat bedoeld heeft.
De hoofdstukken in het boek worden afgewisseld met indrukwekkende getuigenissen van christenen die voor velen wel bekend zijn via Hour of Power of op een andere manier. Deze getuigenissen laten stuk voor stuk zien hoe de waarheid over ‘een geliefd kind zijn’, doorgewerkt heeft in het leven van deze mensen.
Dit is een prachtig boek wat ik aan iedereen kan aanraden.

Je bent geliefd
Bobby Schuller, Hour of Power