Elisabeth Magazine biedt kerken een de mogelijk tot het afnemen van een thema-abonnement van acht nummers. Ieder nummer is gewijd aan een ‘relevant, kerkelijk thema’. Het eerste verschijnt in september en gaat over de effecten die de coronacrisis op kerkgang en onderlinge verbondenheid.
Het blad kan worden gebruikt om mensen uit te nodigen tot individueel nadenken of tot gesprek in kringverband. “Het abonnement biedt acht contactmomenten per jaar, waaronder rond Kerst, Pasen en Pinksteren. Het magazine kan persoonlijk worden bezorgd, al dan niet voorzien van een uitnodiging. Of worden uitgedeeld na een viering.”, aldus de uitgever, Royal Jongbloed.
Met het thema-abonnement wil Elisabeth Magazine, de voormalige Elisabeth Bode, een ‘laagdrempelige oplossing voor kerken om samen in gesprek te gaan en mensen met elkaar te verbinden’. Het eerste themanummer heeft als thema ‘Ik blijf in de kerk’. De editie wijdt zich aan het effect van de coronacrisis op de kerkgang, reflecteert op de voor- en nadelen en reikt zo handvatten om het gesprek te voeren. “Het themanummer is een origineel gebaar om leden uit te nodigen voor het nieuwe kerkelijke jaar.”