Collectie prachtige worshipmuziek

0
374

Op de Cd Top worship songs zijn de 15 mooiste liederen van de afgelopen tijd verzameld. Gezongen en gespeeld door de bekendste artiesten. Een selectie van ruim 2 miljoen luisteraars van allerlei streamingsdiensten. In het bijgeleverde boekje staan de albums/singles afgebeeld.

Het nummer ‘What a beautiful Name’ (Hillsong worship – album: Let there be light) bezingt de Naam van de Here Jezus, Die met niets te vergelijken is. In ‘10.000 reasons’ (Bless the Lord – album: Sing like never before: The essential collection) – Live / radio version (Matt Redman – album:) is een oproep aan de ziel om God te zegenen en Zijn heilige Naam te vereren. Begeleidt door gitaar is ‘Good Father’ (Chris Tomlin & Pat Barett – 2018 New single release). Hij als Vader heeft Zijn kinderen lief. Een country-achtig nummer. Het rocknummer ‘Waymaker’ (Mandisa – album: Overcomer: The greatest hits) bezingt de grootheid van God. Waarschijnlijk een van de beste nummers op deze Cd. Het bijzondere rocknummer ‘Do it again’ (Mack Brock / Featuring: Rita Springer – album: Greater things) bezingt de mogelijk dat God opnieuw een wonder zal doen. Het lied ‘Good grace’ – Radio edit – (Hillsong united – album: People (live)) roept Gods kinderen op om samen te komen en op Hem te focussen. Een bemoedigingslied. ‘Break every chain’ – Radio edit (Live) – (Tasha Cobbs Leonard – album: Grace (live)) is een krachtige verkondiging dat door de Here Jezus de gevangenen bevrijd tot op vandaag. Het met gitaar begeleide rocknummer ‘Holy Spirit’ (Brian & Kate Torwalt – album: Here on earth) is een oproep zich verder uit te strekken naar God. Het snelle nummer ‘Glorious day’ – Live – (Passion / Featuring: Kristian Stanfill – album: Worthy of Your Name (Live)) gaat over het gevolg van de bekering. ‘Nothing else’ (Cody Carnes – 2019 New single release) is een rustig nummer over de tevredenheid van een gelovige om alleen maar van Hem te zijn. Het aanbiddingslied ‘Hosanna’ – Live – (The Belonging Co / Featuring: Kari Jobe – album: Awe + wonder (live)) verheerlijkt de Here Jezus. Met het lied ‘King of kings’ (Hillsong worship) word God vereerd. Genoemd wordt wat Hij heeft gedaan. Het swingende nummer ‘Tremble’ – Studio version – (Mosaic MSC – EP album: Unknown) bezingt wat de Here Jezus doet: overwinnen van de donkerheid. Het rocknummer ‘Revelation song’ – Live – (Passion / Featuring: Kari Jobe – album: Passion: Let the future begin) is het beste en langste nummer op deze Cd. Een aanbiddingslied. Heilig, heilig, heilig is Zijn Naam! Heel waardig sluit de Cd af met het rustige nummer ‘It is well’ – Live – (Kristene Dimarco – album: Mighty (live)) dat oproept om Hem te vertrouwen, want dan is het goed.

Dit is een heel gevarieerde Cd met hele mooie, inspirerende nummers met tot nadenken zettende teksten. Een goede kennismaking met wat worshipmuziek te bieden heeft en wat heel wat luisteraars op dit moment aanspreekt. Maar dit is ook gewoonweg een mooie collectie christelijke muziek. Deze Cd wordt aangeraden.

Top worship songs. SOZO playlists. 2020, Sparrow records, distributie: 316 Europe, c.77 min., € 14,95, ISBN: 02508425233.