Let there be wonder

0
343

De nieuwe rockgospel Cd ‘Let there be wonder’ van de Engelse worship leider Matt Redman’s heeft 12 nummers en 2 bonus nummers. Dit is de 4de Live-cd van Matt, die winnaar is van meerdere GRAMMY-awards.

Opmerkelijk is de cover die lijkt op een vingerafdruk, waarin ook de bekende ‘Grote golf van Kanagawa’ van de Japanse kunstenaar Katsushika Hokusai staat afgebeeld. In het bijgeleverde boekje staan de teksten van de liederen.

De Cd opent met het swingende rocknummer ‘The same Jesus’. Ik weet dat mijn Verlosser leeft en Zijn beloften nakomt. Het vloeit meteen door in het volgende nummer ‘We praise You’. Matt zingt dit lied samen met Brandon Lake, een Amerikaans worship leider. Het lied gaat over wat de gevolgen zijn als Gods kinderen Hem prijzen. Het rustige en gedragen rocknummer ‘All praise’ gaat over de lofprijs die Hij toekomt voor wat Hij deed en omdat Hij spoedig terugkomt. Dit nummer loopt uit op aanbidding. Het nummer ‘Upon Him’ gaat over het kruiswerk van de Heer. Dat is de reden om Hem te eren.

De titelsong ‘Let there be wonder’ gaat over Gods Aanwezigheid in de samenkomst van gelovigen. Er is dus alle reden voor lofprijs voor Zijn Naam. ‘King Jesus’ is een worshipnummer om de Here Jezus te vereren. Deze Heer is Aanwezig waar gelovigen Hem vereren. Zijn Naam is de hoogste. Het nummer ‘Merciful Father’ gaat over de vergeving en genade van God die aanzet om Hem met heel het hart lief te hebben en de naaste als onszelf. Hij is zo rijk in liefde en goed voor ons. ‘Mercies (New every morning)’ is het bekende Opwekkingsnummer (425). Het bezingt Gods trouw die elke nieuwe morgen weer blijken.

Met ‘Jesus Your Name’ bezingt Matt de kracht die uitgaat van Zijn Naam. Dit thema wordt herhaald in het nummer ‘In the Name’. Het loopt uit op aanbidding. Het lied ‘Hymn of surrender’ gaat over toewijding aan de Here Jezus. Ter afsluiting van de Cd gaat het nummer ‘Send me Lord’ over de bereidheid om alles op te geven voor Hem en uitgezonden te worden waarheen Hij zendt.

‘A ti adoremus’ (Bonus track). Dit is een alternatieve versie van het 2de nummer ‘We praise You’. Matt zingt het samen met Evan Craft. Matt zingt de Engelse tekst en Evan de Spaanse.
‘The same Jesus’ in de Single versie van dit lied. Een studio opname (Bonus track).

Dit is een mooie Cd die de luisteraar optilt en oproept om Hem te vereren en de eer te geven die Hem toekomt. Waarschijnlijk zijn de beste nummers ‘The same Jesus’, ‘King Jesus’ en ‘Merciful Father’. Deze Cd is aanbevolen.

Matt Redman – Let there be wonder. 2020, Integrity Music, distributie: Ecovata/Neema, c.73 min., € 17,99, ISBN: 0000768727720.