Oproep tot intensiever gebed en vasten aan kerken in België

0
133

Geestelijke leiders in België roepen op tot een intenser niveau van bidden en vasten. De reden daarvoor is te vinden een serie van ongekende crises. En wat Europa betreft: er woedt voor eerst in dertig jaar weer een oorlog.

De Evangelisch Alliantie Vlaanderen maakt er melding van dat de oproep afkomstig is van meerdere ‘leiders met een wereldwijde bediening van verkondiging en profetie. De gebeurtenissen schudden de wereld, maar ook de Kerk.’

“De geestelijke strijd rond Gods Koninkrijk wordt intenser. God wil in deze tijd zeker ook een opwekking geven in België én Europa. België heeft een belangrijke rol gekregen in het plan voor opwekking en reformatie in Europa. Daarom is het cruciaal dat christenen opstaan, in eenheid, over de kerk- en denominatiemuren heen, en samen hun plaats innemen in gebed.”

De gebedsactie richt zich op drie thema’s. In de eerste plaats is het zaak om te bidden dat de oorlog in Oekraïne niet escaleert, maar dat hoe dan ook Gods zijn plannen in en door deze oorlog uitvoert. Ten tweede dat er een opwekking en een hervorming zal komen in België, en van daaruit naar heel Europa. Tenslotte wordt gebed gevraagd voor eenheid in het Lichaam van Christus in het land.

Actieplan
Voor het initiatief werd zowel een korte- als lange termijnstrategie uitgewerkt. Het leidersteam is ervan overtuigd dat God gesproken heeft een 24/7-gebedsketting van kerken op te zetten. Dat betekent dat in eerste instantie in Vlaanderen, Wallonië, het Duitstalig gebied en Brussel 168 kerken nodig zijn om één uur met gebed te vullen.

Op korte termijn is de vraag aan de kerken om nu al een uur van gebed en aanbidding met uw kerk of gebedsgroep, zodat de atmosfeer over België en Europa wordt veranderd – en ook voor de oorlogssituatie en haar gevolgen. Op de bovengenoemde site wordt aangegeven hoe bidders kunnen meedoen.

Foto: Jubelpark Brussel. | Pixabay/Mike Van Acoleyen