Thomas Hanimann van de Zwitserse Evangelische Alliantie vindt de reclame ‘onbegrijpelijk en niet doordacht’. De makers gaan volledig voorbij aan het feit dat Jezus is opgestaan en verder leeft. Ook vindt hij dat de posters christenen in hun religieuze gevoelens kwetsen.
Volgens Nicolas Mori, perschef van de ‘Reformierte Kirche’ in het Zwitserse kanton Zürich, is de reclame onlogisch. “Jezus heeft na 33 jaar niet opgehouden te bestaan. Integendeel”, zei hij in een interview met het Zwitserse dagblad ‘Blick’.
Het hoofd van het Ta-bou familiebedrijf, Gianni de Nicola, verdedigde de campagne. Hij zegt dat zij alleen positieve feedback hebben ontvangen. Volgens ‘Blick’ is het niet de eerste keer dat het bedrijf met hun reclame voor opschudding zorgt. In 2003 verbood de stad Zürich een poster waarop een vrouw met gespreide benen te zien was. De reden: men vond het seksistisch en vernederend voor vrouwen.