Met de komst van de nieuwe CEO wordt een transitiefase afgesloten, waarin de strategie van de vitale onderneming opnieuw is vastgesteld en een investeringsprogramma is gestart. Royal Jongbloed wordt, met behoud van haar sterke identiteit, marktgerichter dan ooit. Met vier kernactiviteiten positioneert de Royal Jongbloed Group zich duidelijk: Printing, Finishing, Publishing en Education.
Jannes Hessels bekleedde hiervoor in binnen- en buitenland bestuurlijke functies binnen organisaties als Wolters Kluwer, Edu’Actief en Infinitas Learning. Hij heeft ruime ervaring in verandermanagement, aansturing van complexe projecten en het leiden van kennisorganisaties.
Jannes Hessels over zijn aanstelling: “Met onze gecombineerde kracht als producent, uitgever en distributeur maken we voor u het verschil. We geloven dat de beste Bijbel en het mooiste boek nog gemaakt moeten worden. Dat doen we graag samen met u. Wat vandaag niet kan, is morgen wél mogelijk.”
Royal Jongbloed bedankt Alec Bergsma voor het waarnemen van de CEO functie in de afgelopen maanden.
Over Royal Jongbloed Group
Bij Royal Jongbloed ontwikkelen, vervaardigen, publiceren en distribueren 120 trotse medewerkers voor trouwe relaties overal ter wereld bijzondere gedrukte en online boeken en tijdschriften. De onderneming is gevestigd in Heerenveen en bestaat uit een uitgeefgroep (met uitgeeffondsen voor bijbels, (kinder)boeken, magazines en lesmethoden voor het onderwijs) en een grafisch bedrijf (met rotatiedruk, afwerking en distributie). De Dwarsligger is één van onze populaire merken. Bij Royal Jongbloed willen we de beste drukker en uitgever zijn voor de christelijke markt. We werken ambitieus aan onze mooie toekomst, waarin klantgerichtheid en continue innovatie ‘key’ zijn.
Bron: Royal Jongbloed