Bijzondere aanbiddingsgebeden

0
482

Het debuutalbum van Asarela D’Arpino (1991) heet ‘I believe’. Ze is een Belgische (Vlaams-Limburg) aanbiddingsleidster en sing & song writer die zich karakteriseert met haar geweldige stem en een oprecht aanbiddend hart. Ze wil God en de luisteraar tot zegen zijn.

Dit album is geproduceerd in samenwerking met o.a. Wilkin de Vlieger en Pier-Durk Hogeterp. Asarela wordt begeleidt door bas, gitaar, piano, keyboard en achtergrond vocalisten. In een bijgeleverd boekje staan de zangteksten en verdere informatie.

Het opgewekte openingsnummer ‘You never give up on me’ is een rocknummer dat gaat over Gods betrouwbaarheid en is geïnspireerd op Jeremia 29:11. Hij kan bergen verzetten en houdt Zijn belofte. Zijn liefde heeft nooit gefaald. Het rocknummer ‘I am not afraid’ gaat erover dat het niet nodig is om bang te zijn, want God behoudt de gelovige in elke moeilijke situatie. God heeft immers beloofd met die te zijn. Het rocknummer ‘Lay it all down’ is een gebed om hulp van God dat kalm begint, maar tot overgave aan Hem komt. Leg je problemen aan Zijn voeten neer. Een aanbiddingslied.

Het rocknummer ‘The fathers song’ gaat over de strijd van een gelovige. Als die valt. De oproep is om tot God te zingen. Hij zal Zijn kind weer troosten, doen opstaan en voor die strijden. Het rustig rocknummer ‘You are my healer’ is de langste op deze cd. Het gaat erover dat tijdens het wachten op een oplossing het goed is om aan God te zeggen dat Hij de genezer is geweest en alles onder controle heeft. Het rustige nummer ‘Make all things new’ is een gebed tot God. Een bijzonder aanbiddingslied. Asarela spreekt uit dat ze altijd op Hem zal vertrouwen. Waarschijnlijk het mooiste nummer op deze cd. Het bijzondere rocknummer ‘Good Shepherd’ is geïnspireerd door Psalm 23. Een aanbiddingslied. Zeker een van de beste nummers op deze cd.

De titelsong ‘I believe’ gaat over een gelovige in problemen die zich tot God richt, want er is geloof dat Hij altijd goed is en kan genezen. Ook al kan die het niet zien. Een mooi lied. In ‘Your Arms of love’ gaat het om een gelovige die na lang zelf proberen eindelijk terugkeert tot God. De plaats waar de gelovige hoort te zijn. De cd sluit prachtig af met het nummer ‘Living sacrifice’ dat oproept om zich als een levend offer aan God aan te bieden. Dat het leven van de gelovige Hem zal gehoorzamen, vereren en volgen, waar Hij zal gaan. Zeker een van de beste nummers op deze cd.

Dit is een bijzonder cd. Niet alleen omdat Asarela een mooie, maar vooral ook krachtige stem heeft. Maar vooral omdat ze die op bijzondere wijze tot eer van God gebruikt. De Engelstalige liederen gaan over de persoonlijke relatie met God, de Vader. Maar ook over wat Hij voor de gelovige deed, doet en zal doen. Zeker een aanrader.

Asarela, I believe. EGP397. 2020, Ecovata, EPG 399, Asarelamusic.com, c.59 min., € 15,00, ISBN: 8719326623320.