Het Zoeklicht moderniseert

0
184
Het bijna honderd jaar geleden door Johannes de Heer opgerichte blad Het Zoeklicht moet met nieuwe middelen de oude boodschap van het profetische Woord communiceren. Directeur Frits Boekhoff meldt dat in het jongste nummer. Volgens hem kijkt Het Zoeklicht vooruit.

Hij constateert dat jongeren korte, vluchtige berichten via nieuws-apps en social media tot zich nemen en ook ouderen steeds meer kranten lezen via een tablet. ‘Daarnaast voelt een steeds grotere groep christenen zich steeds minder aan een kerk verbonden, of is helemaal niet opgevoed met Gods Woord. Dat vormt voor ons de uitdaging om met nieuwe middelen de oude boodschap uit te dragen, zoals ook de oprichter van ons werk, John. De Heer, steeds nieuwe wegen zocht, gedreven om hen te bereiken met het profetische Woord.”

Het Zoeklicht wil ook de nieuwe technologische mogelijkheden gebruiken, zegt hij. Het aantal volgers op Twitter en bezoekers van de Facebookpagina staan in de lift bij de organisatie, zegt hij. Er wordt gewerkt aan een app, zodat een digitaal abonnement mogelijk wordt.