‘Kijk niet zo gekwetst als ik geen zin heb om te vrijen’

0
505

Met de titel ‘Tijd voor elkaar’ komt Alpha Nederland nu ook met een lied in het verlengde van hun gelijknamige campagne. Het nummer is geschreven door Elly & Rikkert die al langer dan vijftig jaar samen zijn als stel. Het nummer is geproduceerd door Reyer; Floor van der Poort en Rick Kooijman hebben het ingezongen.

Nadat Alpha Nederland Elly & Rikkert had benaderd om een lied te schrijven voor de campagne kwam dit nummer op speelse manier in hun vakantie tot stand. Het is een lied met herkenbare situaties zoals de tekst: ‘Kijk niet zo gekwetst als ik geen zin heb om te vrijen. Je weet toch dat ik moe ben? En het is al veel te laat’.

Tijd voor elkaar-campagne

Onderzoek toont aan dat met name stellen tussen de 18 en 49 in verhouding minder tijd voor elkaar maken. Met dit lied en deze campagne wil Alpha Nederland dat stellen stilstaan bij de aandacht die hun relatie vraagt. Arnoud Drop, directeur van Alpha Nederland: “In een onderzoek dat we uit hebben laten voeren is gebleken dat stellen behoefte hebben aan meer gezamenlijke activiteiten, betere gesprekken met elkaar en betere seks. Dat begint met tijd voor elkaar te maken. Het enige wat we hoeven te doen, is stellen de mogelijkheid te bieden om daaraan te werken. Door tijd voor elkaar te maken, bijvoorbeeld met een Marriage Course, praat je met elkaar, leer je elkaar beter kennen en blijf je betrokken bij wat de ander belangrijk vindt.”

Eerdere acties

In de nazomer van 2019 ging Alpha Nederland al de straat op met de oproep om tijd voor elkaar te maken. Met de zogenaamde Tijd voor elkaar-bus werden er 150 stellen in Zwolle uitgenodigd voor een openlucht Marriage Course, gaven stellen op straat tips om meer tijd voor elkaar te maken en werd er een stel verrast met een lunchdate. Online werden ook stellen uitgedaagd om tijd voor elkaar te maken. In deze periode bereikte Alpha Nederland bijna 200.000 mensen met de campagneboodschap.

De uitnodiging om tijd voor elkaar te maken was vanaf 23 december 2019 door het hele land te zien op meer dan 2.000 plekken langs de weg en in dorpen en steden. De campagne vertelt het verhaal van een stel dat tijd voor elkaar maakt – en de gevolgen daarvan ondervindt. Zo hing in het centrum van Rotterdam drie weken lang een spandoek van 848 m2 met de slogan ‘ons seksleven is 2,72 keer beter’.

Achtergrondinformatie

In het voorjaar starten er meer dan 55 Marriage Courses in heel Nederland. Daarmee hoopt Alpha Nederland de relatie van honderden koppels een positieve impuls te geven. Op de campagnewebsite van Tijd voor elkaar vind je alle Marriage Course-cursuslocaties en achtergrondinformatie over de campagne: tijdvoorelkaar.nl.

Bron: Alpha Nederland