Bijna 200.000 personen bereikt met online campagne
Openlucht Marriage Course: 30 deelnemende stellen, 150 stellen geïnspireerd om tijd voor elkaar te maken
40 Marriage Courses van start dit najaar
De eerste Nederlandse Marriage Course-campagne ‘Tijd voor elkaar’ is ruim een half miljoen keer vertoond aan bijna 200.000 mensen. In drie weken tijd bracht Alpha Nederland het maken van tijd voor elkaar onder de aandacht bij zowel christelijke als niet-christelijke stellen. Naast een online advertentiecampagne reed Alpha Nederland ook met een busje door het land om koppels te inspireren om tijd voor elkaar te maken. Directeur Arnoud Drop: “Naast dat we bijna 200.000 mensen hebben bereikt met de oproep om tijd voor elkaar te maken, is er een forse toename in het aantal Marriage Courses dat van start gaat dit najaar. Op veertig plekken krijgen stellen de kans om actief aan de slag te gaan met tijd voor elkaar.”
Nog maar het begin
“Onze verwachting is dat er in het voorjaar nog veel meer Marriage Courses georganiseerd gaan worden”, vervolgt Drop. “Eind december start de volgende Tijd voor elkaar-campagne met nieuwe verhalen en slogans over thema’s zoals kleine ergernissen en seks. Die zullen overal zichtbaar opdoemen, waaronder op een spandoek van 850 m2 op een kantoorpand in hartje Rotterdam. Onze aandacht ging de afgelopen weken uit naar regio’s rondom de veertig startende Marriage Courses. Bij de volgende campagne voeren we actie in heel Nederland, omdat er nieuw cursusmateriaal begin 2020 beschikbaar is. Met onder meer nieuwe video’s wordt het voor cursusleiders makkelijker dan ooit om een Marriage Course te geven én kunnen we dus meer stellen helpen om tijd voor elkaar te maken.”
Openlucht Marriage Course
De grootste actie van afgelopen campagneperiode vond plaats in Zwolle: daar organiseerden samenwerkende cursusleiders een openlucht Marriage Course. Op een gezellig ingericht pleintje klonk livemuziek en stonden gedekte tafeltjes waar stellen tijd voor elkaar konden maken. Een deelnemend stel vertelde na afloop: “Vaak breng je wel tijd mét elkaar door, maar echt zo bewust met elkaar in gesprek zijn en nieuwe dingen over elkaar leren doe je soms te weinig.” Op straat waren de ruim 150 aangesproken stellen zeer positief over het belang van tijd voor elkaar.
Waarom tijd voor elkaar?
De Marriage Course-campagne heet ‘Tijd voor elkaar’. Uit onderzoek van de Marriage Course blijkt namelijk dat stellen die hun relatie een hogere relatiescore geven, significant minder tijd besteden aan werk, kinderen en beeldschermen. Ze maken meer tijd voor elkaar en voor vrienden dan stellen die hun relatie een lagere score geven. Maar liefst 16% van de stellen besteedt per week zelfs minder dan een uur aan elkaar. De stellen met hogere scores en meer tijd voor elkaar hebben ook significant minder ruzie dan stellen met lagere scores.
“Met deze campagne hebben we ons met name gericht tot die jongere stellen die volgens het onderzoek minder tijd voor elkaar maken en in de buurt van een cursuslocatie wonen”, aldus Drop.
Tijd voor elkaar maken en achtergrondinformatie
Met deze campagne wil Alpha Nederland dat stellen in een vaste relatie stilstaan bij de aandacht die hun relatie vraagt. Door tijd voor elkaar te maken, bijvoorbeeld met een Marriage Course, praat je met elkaar, leer je elkaar beter kennen en blijf je betrokken bij wat de ander belangrijk vindt. Op de campagnewebsite van Tijd voor elkaar vind je alle Marriage Course-cursuslocaties en achtergrondinformatie over de campagne: tijdvoorelkaar.nl.
Bron: Alpha Nederland / Foto: Meer dan 30 stellen maakten tijd voor elkaar tijdens de openlucht Marriage Course in Zwolle.
Openlucht Marriage Course: 30 deelnemende stellen, 150 stellen geïnspireerd om tijd voor elkaar te maken
40 Marriage Courses van start dit najaar
De eerste Nederlandse Marriage Course-campagne ‘Tijd voor elkaar’ is ruim een half miljoen keer vertoond aan bijna 200.000 mensen. In drie weken tijd bracht Alpha Nederland het maken van tijd voor elkaar onder de aandacht bij zowel christelijke als niet-christelijke stellen. Naast een online advertentiecampagne reed Alpha Nederland ook met een busje door het land om koppels te inspireren om tijd voor elkaar te maken. Directeur Arnoud Drop: “Naast dat we bijna 200.000 mensen hebben bereikt met de oproep om tijd voor elkaar te maken, is er een forse toename in het aantal Marriage Courses dat van start gaat dit najaar. Op veertig plekken krijgen stellen de kans om actief aan de slag te gaan met tijd voor elkaar.”
Nog maar het begin
“Onze verwachting is dat er in het voorjaar nog veel meer Marriage Courses georganiseerd gaan worden”, vervolgt Drop. “Eind december start de volgende Tijd voor elkaar-campagne met nieuwe verhalen en slogans over thema’s zoals kleine ergernissen en seks. Die zullen overal zichtbaar opdoemen, waaronder op een spandoek van 850 m2 op een kantoorpand in hartje Rotterdam. Onze aandacht ging de afgelopen weken uit naar regio’s rondom de veertig startende Marriage Courses. Bij de volgende campagne voeren we actie in heel Nederland, omdat er nieuw cursusmateriaal begin 2020 beschikbaar is. Met onder meer nieuwe video’s wordt het voor cursusleiders makkelijker dan ooit om een Marriage Course te geven én kunnen we dus meer stellen helpen om tijd voor elkaar te maken.”
Openlucht Marriage Course
De grootste actie van afgelopen campagneperiode vond plaats in Zwolle: daar organiseerden samenwerkende cursusleiders een openlucht Marriage Course. Op een gezellig ingericht pleintje klonk livemuziek en stonden gedekte tafeltjes waar stellen tijd voor elkaar konden maken. Een deelnemend stel vertelde na afloop: “Vaak breng je wel tijd mét elkaar door, maar echt zo bewust met elkaar in gesprek zijn en nieuwe dingen over elkaar leren doe je soms te weinig.” Op straat waren de ruim 150 aangesproken stellen zeer positief over het belang van tijd voor elkaar.
Waarom tijd voor elkaar?
De Marriage Course-campagne heet ‘Tijd voor elkaar’. Uit onderzoek van de Marriage Course blijkt namelijk dat stellen die hun relatie een hogere relatiescore geven, significant minder tijd besteden aan werk, kinderen en beeldschermen. Ze maken meer tijd voor elkaar en voor vrienden dan stellen die hun relatie een lagere score geven. Maar liefst 16% van de stellen besteedt per week zelfs minder dan een uur aan elkaar. De stellen met hogere scores en meer tijd voor elkaar hebben ook significant minder ruzie dan stellen met lagere scores.
“Met deze campagne hebben we ons met name gericht tot die jongere stellen die volgens het onderzoek minder tijd voor elkaar maken en in de buurt van een cursuslocatie wonen”, aldus Drop.
Tijd voor elkaar maken en achtergrondinformatie
Met deze campagne wil Alpha Nederland dat stellen in een vaste relatie stilstaan bij de aandacht die hun relatie vraagt. Door tijd voor elkaar te maken, bijvoorbeeld met een Marriage Course, praat je met elkaar, leer je elkaar beter kennen en blijf je betrokken bij wat de ander belangrijk vindt. Op de campagnewebsite van Tijd voor elkaar vind je alle Marriage Course-cursuslocaties en achtergrondinformatie over de campagne: tijdvoorelkaar.nl.
Bron: Alpha Nederland / Foto: Meer dan 30 stellen maakten tijd voor elkaar tijdens de openlucht Marriage Course in Zwolle.
Post Views:
382