Veertien christelijke goede doelen hebben daarom hun handen ineen geslagen om christenen in Nederland hiervan bewust te maken. De campagne No Choice werd op 4 oktober 2019 gelanceerd met de boodschap: bid, deel, ga!
MissieNederland is een van de initiatiefnemers van No Choice: “Er zijn grote gebieden waar geen zendingswerkers zijn. En als ze er komen, is de gemeenschap zo gesloten of vijandig dat er geen mogelijkheid is om het evangelie te brengen. Denk ook aan onherbergzame gebieden of gesloten gemeenschappen in de westerse wereld. Maar overal geldt: als mensen het evangelie niet horen, dan kunnen ze ook niet kiezen om Jezus te volgen. Die nood raakt ons diep.”
Bid, deel, ga
De veertien organisaties werken samen aan de campagne No Choice. Ze roepen christenen in Nederland via allerlei kanalen op om aan de slag te gaan: bid, deel, ga! Bidden kan voor de mensen die nog niet bereikt worden en voor de organisaties die werken aan de verspreiding van het evangelie. Door de verhalen van de minst bereikten te delen, online en offline, kan iedereen bijdragen aan meer bewustwording. Tenslotte zet No Choice mensen aan het denken: ‘Wat ga jij doen? Heb je wellicht zelf een roeping voor het zendingswerk onder de onbereikten?’
Organisaties
De campagne, die twee tot drie jaar in beslag zal nemen, wordt begin oktober gelanceerd met een eigen website en social media kanalen. Ook zullen deelnemende organisaties aandacht besteden aan No Choice in hun eigen publicaties. Deelnemende organisaties zijn 3xM, Bible League, CAMA Zending, Frontiers, GlobalRize, Interserve, Jesus.net, MissieNederland, OMF, Pioneers Nederland, Stichting Gave, TWR, WEC Nederland en Wycliffe Bijbelvertalers.
Bron: MissieNederland / No-Choice